Oct 28, 2022

FINWORLD TECHNOLOGY - THE MOST POWERFUL PLATFORM FOR ALL YOUR INVESTMENT NEEDS IN MALAYSIA


Ramai orang memang teragak- agak bila disuruh melabur, kerana tidak ingin mengambil risiko….

I was also just like that until I sendiri terlibat dengan unit trust…. Dan of course, tidak boleh nafikan, memang risiko dalam setiap pelaburan dan banyak sangat perkara yang kita harus belajar untuk menguruskan kewangan dalam pelaburan kita sendiri….

Then the other day ada kawan saya yang ter cerita pasal seorang perintis perisian pelaburan kewangan yang bernama Simon Liau. Simon ini merupakan Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif di dalam Finworld dan dia berjaya mengharumi nama Finworld itu sendiri dengan memenangi anugerah Golden Bull Award 2022.

Of course, dalam beberapa tahun dan bulan sebelum itu, Simon telah mengharungi banyak dugaan tetapi dengan berkat usahanya yang tidak mudah patah semangat, Simon pun berjaya menjadi seorang yang amat dikagumi sekarang….

Simon berkata bahawa mana -mana syarikat yang tidak dicabar, tidak boleh menjadi lebih besar. Memang benarkan?!!! Cuba imagine kalau kita tidak menerima cabaran, bagaimana boleh kita improvekan diri untuk menjadi lebih baik…. 
 
Anyway here are some background and info on Finworld Technology

FINWORLD TECHNOLOGY ialah sebuah syarikat yang memberi tumpuan kepada penyelesaian pelabur yang diperlukan.

Finworld Technology menghubungkan pelabur kepada rangkaian data dan maklumat yang terkini tentang pergerakan harga saham dan keputusan kewangan syarikat tersenarai.

Visi Finworld ini ialah untuk offer the best technology dan data terkini kepada pelabur.

Misi mereka adalah untuk menyampaikan data dan maklumat kewangan secara berkesan melalui teknologi inovatif terutama untuk pelabur dan professional pasaran saham.

Potential investors can get the full picture apabila melakukan analisis pelaburan dan juga meningkatkan prestasi pelaburan mereka.

Finworld Technology is the most powerful and flexible platform in Malaysia. It is the number 1 place for stock investors and professionals who needs financial data, and analytics to make smarter, faster, and more informed stock investment decisions. 

It is also for those who need to know what's happening now and what might happen next in the Financial World!!!

Finworld Technology endeavours to provide unique and unbiased financial advice that empowers their clients to make well informed financial planning decisions….

Managing Director Finworld iaitu Simon, menamatkan Sarjana dalam kejuruteraan Kewangan di UK, telah berazam untuk membawa dunia kewangan negara Barat pulang ke Malaysia. Ini adalah kerana di Malaysia tidak ada satu pun syarikat perisian dan saham tempatan yang membantu pelabur-pelabur di Malaysia terus berkembang.

Walaupun terdapat pelbagai cabaran yang dilalui oleh Simon,  Simon tetap berusaha kerana peluang ada dimana-mana dan kalau dia tahu kalau tidak bertindak segera, pasti akan merugikan.

Simon and team manage to digitalize risks and rewards…. 

Tanpa berhenti, tanpa berputus asa, akhirnya apa yang di kerjakan dan di visualised itu menjadi kenyataan  dan it beransur-ansur berkembang dengan mantap. Hasilnya pada tahun 2022 Simon and team berjaya memenangi GOLDEN BULL AWARD.

Simon bepegang kepada empat perkara iaitu
1. Semua keputusan diukur berdasarkan pertubuhan syarikat
2. Keupayaan untuk mengubah kos syarikat secara fleksibel dan penggunaannya.
3. Teruskan merealisasikan ruang pembangunan
4. Semua operasi harian perniagaan diautomasikan dan digitalkan

RANCANG, GUNAKAN DAN KEMUDIAN BERTINDAK
Looking towards the future, Simon berazam untuk membangunkan produk domestik yang boleh dibeli dan dibanggakan oleh rakyat Malaysia.

Pada pendapat Simon, apabila pasaran tidak boleh hidup tanpa produk beliau, that is the first small sign of success!!!! The next step  would be produk kita tidak boleh digantikan dengan produk lain.
 
So for those of you yang baru nak berjinak- jinak dalam pelaburan, harus dapatkan khidmat nasihat dalam pelaburan dan kewangan dari Finworld Technology Sdn Bhd….

Finworld sangat berbesar hati untuk melantik Dr. Ridzwan Bin Bakar menjadi penasihat korporat syarikat Finworld…

Dr. Ridzwan Bin Bakar ini bukan calang calang orangnya… beliau ialah seorang Akauntan profesional bertauliah (CPA CMA CA ACIS FCMA CIIF RFP Shariah) ….

Beliau pernah berkhidmat sebagai ketua Program Akauntan Awam Islam Bertauliah (CIPA CIMA Australia 2018-2021) dan adalah seorang Pemimpin Standard Perakaunan Islam Malaysia, 
seorang Ahli Lembaga Penasihat Pelan perakaunan (KPB) dan Wakaf…..

Dr. Ridzwan Bin Bakar juga merupakan Ahli kumpulan penasihat untuk kursus akademik Program Phi / DBA / MBA Graduate Business School UiTM, Ahli Program Pembangunan Kepimpinan (Pemeriksa bertauliah DDI International), Penyelidik kanan Institut Profesional Baitulmal, Pengasas Sekolah Berasrama Al-Quran Miftahulkhoir (MQBS) dan Jurucakap JAIS yang diberi kuasa (Jabatan Agama Islam Selangor)

Latar belakang perkhidmatan Dr. Ridzwan Bin Bakar bukan kurang impressive dengan beliau yang pernah berkhidmat sebagai pegawai kanan organisasi korporat (GLC) yang mempunyai hubungan dengan kerajaan, Timbalan CFO TMNet Sdn Bhd

Latar belakang Dr. Ridzwan Bin Bakar tidak kurang hebat kerana beliau :-

1. Pengamal kewangan dan Wakaf Islam (untuk pemberian dana)
2. Ahli Penasihat Bandar Wakaf Pintar Pahang
3. Pemimpin dasar awam Malaysia yang bertanggungjawab untuk insentif cukai Wakaf dan derma (Pejabat Perdana Menteri dan Kementerian Kewangan JAWHAR)
4. Dilantik sebagai Bendahari Kehormat dan Anggota Lembaga Majlis Tindakan Wakaf Antarabangsa (iWaqf)
5. Pengerusi Program Inovasi Wakaf
6. Ahli akademik Wakaf Antarabangsa, Bank of Jakarta
7. Pemimpin Syiling Wakaf BWi global
8. Dilantik sebagai pasukan tugas utama Surat Ikatan Amanah Wakaf Malaysia
9. Memimpin sejumlah pembiayaan sosial Islam, inisiatif Wakaf dan dasar awam di Malaysia dan luar negara
10. Ketua Penyelidikan Kewangan, Perakaunan dan Sains Sosial Islam (IFASS)
11. Dilantik sebagai Lembaga Pengarah Majlis Agama Islam Wilayah (MAIWP)
12. Pengarah dan Pemegang Amanah Pusat Wakaf
13. Jawatankuasa Pelaburan Yayasan Wakaf Malaysia (YWM)

Do use this promo code to entitle for your free 3 hours training

For more info on Finworld Technology check out…..
 
FINWORLD TECHNOLOGY SDN. BHD.
Alamat:No7-2 Jalan PJU5/6, Dataran Sunway, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya,
Selangor, Malaysia.
Telefon:+ 6010-5315491

1 comment:

  1. Bagus ni kann.. yang nak mencuba boleh ikuti kelas training tu haa, 3 jam percuma di berikan..

    ReplyDelete

What do you think of my blog???