Jul 8, 2014

EPHYRA

FAQs

Macamana caranya nak minum Ephyra ni? 

Minum awal pagi (sebelum sarapan, ketika perut kosong atau selepas sarapan jugak boleh) atau sebelum tidur malam. 2. Boleh amalkan 1 kali sehari, atau 2 kali sehari. 3. Buka sachet dan tuangkan ke dalam 200ml air kosong / air sejuk / susu sejuk 4. Kacau hingga larut 5. Minum  Senangkan! 



Apa pantang larang minum Ephyra ni ? 

Tiada pantang larang apa. Cuma kena banyakkan minum air sekurang-kurangnya 2 Liter (atau 8 gelas), untuk membenarkan ramuan2 Ephyra di atas membuat kerja mereka dengan efisien dalam badan kita. Tanpa air yang cukup, makan produk apa pun (slimming, collagen etc) memang tidak berkesan! Dan lagi satu, pantangnya adalah jangan bancuh dengan air panas! 


Ada healing crisis ke lepas minum Ephyra ni? 

Healing crisis bergantung pada tahap penerimaan individu terhadap kandungan dalam Ephyra. Bagi yang terasa pening atau berpusing kepala, mungkin boleh cuba lebihkan minum air, atau cuba jangan minum Ephyra dalam keadaan perut kosong. Begitu juga kalau ada yang sembelit, cuba lebihkan minum air. 



Ada kesan sampingan (side-effect) ke bila minum Ephyra ni? 

Tiada kesan sampingan, kerana Ephyra diperbuat dari bahan semulajadi, malah ianya selamat digunakan dalam jangka masa yang panjang. 


Seawal mana kesan Ephyra boleh dirasai oleh pengguna? 

Ianya bergantung pada individu, ada yang seawal minggu pertama dah terasa kesannya. Bagaimanapun, amalkan sekurang-kurangnya sekotak Ephyra iaitu selama 1 bulan, pengguna akan terasa kesan yang menyeluruh. 


Boleh naik berat badan bila minum Ephyra ni? 

InsyaAllah tidak. Malah mungkin turun berat badan disebabkan ramuan yang tinggi dengan anti-oksida, walaupun Ephyra bukan produk pelangsingan badan! 



Adakah Ephyra boleh diminum oleh lelaki? 

Sudah tentu boleh, siapa kata ianya hanya untuk wanita ;)



Apa beza EPHYRA dengan collagen lain?:

EPHYRA menggunakan kolagen ikan laut dalam jenis “white fish” yang hidup di laut dalam. Sebab ikan dekat perairan laut dalam ni bebas pencemaran.

(Bukan sebarangan ikan yang mudah didapati di pasar seperti ikan tilapia, ikan keli , atau ikan siakap tauuuu…)

EPHYRA menggunakan kolagen yg terhidrolisis. Kolagen terhidrolisis tu terdiri daripada pecahan asid amino yg kecik, yang mudah diserap oleh badan.

Kolagen dalam Ephyra mudah diserap – part ni yang paling penting. Tau tak kenapa ramai amik collagen tapi lambat nampak kesan? Sebab berat molekul collagen yg tinggi, so badan susah nak serap. Berat molekul collagen sesuatu brand tu diukur dalam unit DALTON (Da). It’s not about how many mg collagen content, tapi how small the protein is. Semakin cepat diserap, semakin cepatlah nampak kesan kat badan.Fakta penting : Berat molekul collagen Ephyra = kurang dari 1500Dalton



Size collagen EPHYRA = kurang dari 1500Dalton, sangat mudah diserap oleh badan. Sebab tu dgn minum EPHYRA kita dah boleh nampak kesan seawal 7 hari. Most collagen di pasaran sekarang 3-4 kotak pengambilan baru nampak kesan.

Kandungan kolagen EPHYRA cukup untuk keperluan badan. Badan manusia tidak memerlukan kuantiti collagen yang banyak sekali ambil tapi amount yang sedikit tp berterusan.Hati-hati ya kawan-kawan, Lebihan kolagen yang diambil boleh membebankan buah pinggang! Akibatnya, boleh buat kegagalan buah pinggang!
EPHYRA ialah skin supplement, (minuman tambahan utk kecantikan kulit) ,tetapi bukan kulit sahaja yang akan dapat manfaat. Ada macam2 lagi manfaat lain selain kulit jadi cerah dan anjal. Antaranya:-
☕ Energy booster ~ Ramai yg beritahu, lepas minum EPHYRA kurang sangat2 rasa penat.

☕ Rambut kurang gugur ~ Kuatkan akar rambut, malah rambut baru banyak tumbuh. Mmg betul pun sebab collagen kan stimulate hair growth.

☕Sistem pembuangan jadi lawas ~ bantu utk kawal berat badan. Ramai pengguna yang turun berat badan selepas minum EPHYRA

☕ Kuku jadi cantik dan bersinar ~ rawat masalah kuku mudah patah

☕ Masalah tumit kaki pecah berkurangan ~ tiada lagi masalah tumit merekah & kering

☕ Lingkaran hitam bawah mata berkurang ~ lebih sekata tona kulit

☕ Mengurangkan sakit radang & sendi lutut ~ Ramai yang sakit lutut minum EPHYRA dalam sebulan memang dah nampak kesan, untuk golongan tua, dah boleh berjalan laju & tunaikan solat dgn mudah

EPHYRA terbukti halal oleh JAKIM & Selamat oleh KKM, boleh lihat sijil di bawah. Banyak lambakan produk di luar sana claim kata selamat & halal, tapi mengejutkan bila check mmg takde berdaftar dgn KKM & Jakim. Penting sangat sebab bila ada KKM & Halal, terbukti produk selamat & tidak membahayakan kesihatan
Apakah itu EPHYRA?
Ephyra ialah sejenis minuman antioksida berasaskan kolagen, yang paling sedap, dalam bentuk sachet yang dihasilkan daripada gabungan mantap rumusan terunggul dari alam semula jadi di seluruh dunia, (L-Glutathione, Astaxanthin, Acai Berri, Acerolla Ceri, Marigold Flower Extract, Acacia Gum, Superberi & Serbuk Tomato)yang merawat, memperbaharui dan seterusnya menyerlahkan lagi keserian dan kesihatan dalaman dan luaran.
Kandungan Ephyra:
Deep Sea Collagen
Kolagen adalah sejenis protein yang boleh didapati di semua bahagian tubuh, termasuk kulit. Kolagen dalam kulit anda menentukan kekuatan, kelembutan dan keanjalan. Penuaan menyebabkan jumlah kolagen berkurangan, menyebabkan kedut kelihatan. Dengan sains moden hari ini anda boleh mengembalikan kemudaan kulit anda melalui EPHYRA, yang hanya menggunakan kolagen tulen yang dihasilkan dari spesies ikan putih laut dalam dari PERANCIS.Ikan laut dalam umumnya bebas daripada pencemaran alam sekitar.
Acai Berry
Di dalam Ephyra, mengandungi acai berry ungu dari Amazon, yang merupakan buah keajaiban dengan khasiat yang sangat tinggi, seperti anti-penuaan, anti-bakteria, anti kanser, anti-radang, menguatkan sistem kardiovaskular juga mengurangkan dan mengawal berat badan.Dengan khasiat yang kaya dengan antioksidan,ia dapat mengurangkan risiko kanser dan membantu melambatkan penuaan.Buah ajaib ini mengandungi omega6 dan omega 9 yang tinggi, dan kaya dengan serat pemakanan, dimana dapat membantu untuk meningkatkan kesihatan sistem kardio vaskular dan saluran penghadaman serta membantu mengawal kadar kolesterol.
AcaciaGum
Gam akasia, juga dikenali sebagai gam arabic, adalah serat diet larut yang dibuat dari pokok akasia, yang tumbuh di iklim tropika dan sub-tropika. Di EPHYRA, kita menggunakan gam akasia yang berkualiti tinggi yang diimport dari Afrika. Amat berkhasiat untuk membantu meningkatkan tahap kolesterol HDL (kolesterol baik) dalam badan.. Serat Acacia juga dikenali untuk membantu untuk membuang toksin berbahaya yang berkumpul dalam sistem pencernaan. Gentian menyerap toksin yang kemudiannya dikeluarkan melalui proses pencernaan.
L Gluthatione
L-Glutathione merupakan antioksidan larut air yang sangat tinggi yang biasanya dijumpai di dalam hati. Fungsi utamanya ialah untuk melawan radikal bebas, yang boleh menyebabkan penuaan dan juga kanser. L-Glutathione di dalam EPHYRA, mempunyai banyak manfaat, seperti keupayaan untuk meningkatkan sistem imunisasi dalam badan. Di samping itu, L-Glutathione boleh menghalang pengoksidaan lemak, termasuk kolesterol, yang dijumpai dalam aliran darah. Oleh itu, risiko pembentukan plak pada arteri dapat dikurangkan. Ini adalah kelebihan yang penting kerana tersumbat arteri boleh menyebabkan strok dan masalah jantung.Selain itu, fungsinya adalah untuk mengurangkan kesan penuaan. Ia boleh membantu untuk memperbaiki kulit anda menjadi lebih licin dan kelihatan lebih muda.
Asthaxanthin
Astaxanthin adalah Antioksidan Alam yang sangat kuat dan biasanya ditemui dalam mikroalga, yis, salmon, krustasia atau pada tumbuhan laut dalam.
Antara manfaat astaxanthin adalah antaranya merupakan ubat yang amat berkesan untuk semua jenis pemulihan otot,siku tendon, sendi dan sakit otot dan arthritis. Di samping itu, dapat mengurangkan kedut dan garis garis penuaan, meningkatkan tahap kelembapan kulit serta mengembalikan keanjalan, seterusnya menjadikan kulit anda cantik dan berseri.
Tomato Powder
Serbuk tomato mengandungi banyak vitamin A dan C, kebanyakannya kerana beta-karotena dan vitamin ini bertindak sebagai antioksidan, berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang berbahaya di dalam aliran darah. Ia juga membantu pesakit kencing manis untuk menjaga tahap gula dalam darah mereka. Vitamin A dalam tomato akan membuat rambut anda kuat dan berkilat,malah ia sangat bagus untuk mata, gigi dan tulang. Kalium dan vitamin B dalam tomato turut membantu menjadikan tekanan darah lebih rendah dan boleh menurunkan paras kolesterol yang tinggi. Dengan itu,ia boleh membantu mencegah strok, serangan jantung dan penyakit masalah jantung.
Acerolla Cherry
Mungkin sumber terkaya vitamin C antara banyak buah-buahan, acerolla ceri sangat popular untuk manfaat kesihatan. Ia adalah antioksidan buah-buahan tropika yang ditanam kebanyakannya di Caribbean, Brazil, Peru, Mexico, dan di India. Kandungan vitamin C satu ceri kecil adalah 65 kali ganda lebih tinggi berbanding yang terdapat dalam oren. Oleh itu, ia boleh membantu meningkatkan sistem imunisasi, menguatkan hati anda, memperbaiki keadaan kulit , dan meningkatkan keupayaan badan anda untuk memulihkan tisu dengan cepat. Kandungan vitamin C yang tinggi di dalam acerolla ceri juga dapat membantu menghasilkan kolagen semulajadi dalam badan anda seterusnya menghasilkan kulit yang sihat, cantik dan nampak muda.
Marigold Flower Extract
Marigold mengandungi pelbagai karotenoid antioksidan yang membantu melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, atau molekul berbahaya. Pengambilan antioksidan yang tinggi membantu memulihkan kerosakan radikal bebas.
Ekstrak bunga marigolds sangat berkesan dalam merawat pelbagai masalah kulit radang dimana antara kegunaannya ialah dalam merawat masalah jerawat, lepuh, terbakar, luka, ruam lampin, ekzema, luka terbuka.Ia juga berkesan untuk menstabilkan kelembapan pada kulit anda, dan ini sangat bermanfaat bagi mereka yang mempunyai kulit yang sangat kering atau sensitif.
Superberry
Superberry diketahui mengandungi kandungan antioksida yang sangat tinggi. Ia mengandungi sel dari pengoksidaan dan meneutralkan radikal bebas. Ia juga adalah sumber terbaik untuk Vitamin C, Zat Besi, dan Potassium. Kelebihan Superberry di dalam Ephyra adalah untuk kesihatan yang menyeluruh terutamanya meningkatkan sistem imunisasi individu.

Jika berminat, Whatsapp /SMS 0123386033,
Saya jual Ephyra pada harga borong termasuk FREE POSTAGE



No comments:

Post a Comment

What do you think of my blog???