Jul 11, 2014

SAKSIKAN KEMUNCAK PERTARUNGAN JERMAN DAN ARGENTINA DI TELEVISYEN DAN PLATFORM DIGITAL ASTRO

(Dari kiri) Hazama AF, Michelle Lee, Reuben Kang dan Aril AF bersama pelbagai platform digital komprehensif oleh Astro.

(Dari kiri) Lee Choong Khay, Ketua Perniagaan Sukan Astro, Emile Heskey, Bekas Pemain Bola Sepak Pasukan England dan Jason Dasey, Pengacara dan Penerbit Eksekutif Astro SuperSport

Seluruh rakyat Malaysia berpeluang untuk merasai kepuasan tontonan perlawanan akhir PIALA DUNIA FIFA 2014 BRAZILÔ menerusi platform TV dan digital Astro. Acara sukan terbesar dunia yang mula membuka tirai pada bulan lepas kini telah pun tiba ke kemuncaknya apabila dua pasukan gergasi iaitu Jerman bakal menentang Argentina dalam perlawanan akhir pada 14 Julai 2014, jam 3.00 pagi waktu Malaysia.

Pelanggan Astro yang mempunyai ‘Football Pass’ akan dapat menonton perlawanan tersebut di Astro saluran 821 dalam definisi standard (SD) dan Astro saluran 841 dalam definisi tinggi (HD) serta menerusi tablet, telefon pintar dan komputer melalui Astro Go 2014 FIFA World Cup™ App dan Web Player ataupun Astro on the Go.


Bagi pelanggan Astro yang tidak memilik ‘Football Pass’ dan pelanggan NJOI boleh menyaksikan perlawanan ini menerusi Astro Arena saluran 801 dengan ulasan perlawanan dalam Bahasa Malaysia.

Bagi mereka yang bukan pelanggan Astro juga boleh menonton perlawanan akhir ini SECARA PERCUMA menerusi platform Astro on the Go di onthego.astro.com.my atau aplikasi Astro on the Go untuk peranti tablet dan telefon pintar dengan sistem operasi iOS dan Android.


Jurucakap Astro berkata,

“Kini rakyat Malaysia menonton Piala Dunia FIFA 2014 di mana sahaja! Aplikasi Astro on the Go yang telah dimuat turun lebih 900 ribu kali dan telah menyaksikan kenaikan sebanyak 80 ribu muat turun sejak bermulanya Piala Dunia sejak Jun yang lepas. Rata-rata rakyat Malaysia mendapati ianya memudahkan mereka tatkala mereka dapat menonton perlawanan-perlawanan Piala Dunia secara langsung walau di mana jua. Kami menjangkakan peningkatan yang berterusan dalam muat turun aplikasi ini pada hujung minggu yang berlangsungnya perlawanan akhir kerana mungkin ramai yang akan berada di luar rumah pada hujung minggu ini”.
Untuk maklumat lanjut atau ingin melanggan Astro, sila layari www.stadiumastro.com atau hubungi
1 300 82 3838.

Bagi Pelanggan Astro dengan Football Pass:
No.
Perlawanan
Tarikh
Waktu Malaysia
Saluran Astro   HD
Saluran Astro   SD
 PIALA DUNIA FIFA 2014 BRAZILÔ- Perlawanan Akhir
1.
Germany lawan Argentina
14 Julai 2014
0300 hrs
841
821


Bagi Pelanggan Astro yang tidak memiliki Football Pass/Pelanggan NJOI:
No.
Perlawanan
Tarikh
Waktu Malaysia
Saluran Astro Arena
 PIALA DUNIA FIFA 2014 BRAZILÔ- Perlawanan Akhir
1.
Germany lawan Argentina
14 Julai 2014
0300 hrs
801

Bagi Bukan Pelanggan Astro:
No.
Perlawanan
Tarikh
Waktu Malaysia
Astro on the Go Web Player 
Applikasi Astro on the Go
 PIALA DUNIA FIFA 2014 BRAZILÔ- Perlawanan Akhir
1.
Germany lawan Argentina
14 Julai 2014
0300 hrs
Boleh dimuat turun di App Store/Play Store



No comments:

Post a Comment

What do you think of my blog???